2e week van Perth naar het noorden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu 2e week van Perth naar het noorden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu

2e week van Perth naar het noorden

Door: JAMP

Blijf op de hoogte en volg Jeanet en Aris

18 Mei 2010 | Australië, Sydney

Vrijdag avond 7 mei nadat we de 1e week op de site hadden gezet zijn we nog even de stad in geweest. Belgisch biertje in de biergarden gedronken, daarna was er veel rumoer in de stad wat wij niet hadden verwacht, wel mooie dames in korte rokjes en bij elke bar een uitsmijter en veel muziek dat om 24.00 uur stopte.. Geen geblow of andere vreemde zaken wat we in nederland allemaal hebben. Zaterdag,vroeg ontbeten en met de taxi de camper ophalen, daarna boodschappen doen voor 200,- en naar Fremantle. Camper in gericht en s'avonds uit eten, hierna was Aris even 1 dag en nacht niet lekker, ondanks dit zijn we s'middags toch naar de markt geweest en de stad bekeken.Maandag 10-5-10 naar het Batavia museum geweest en langs de kust naar het noorden gereden tot Lancelin een zeer oude camping voor $ 27,-.. was nog van 1920. S.morgens de zand duinen bekeken , daar kan je nl. op surfen, daar na door naar de Pinnacles. dit zijn boomstammen die hol zijn en vol zitten met zand wat ook steeds weer aangroeid. Prachtig om te zien en je kan er met de auto tussen door rijden. Verder gegaan naar Jurien. 12-5-10 Woensdag , zand duinen bekeken, getankt en geschopt, veel gereden, oude huizen in Dongara bekeken en koffie gedronken en toen naar Geraldton gereden en daar het monument van de 365 verloren mariniers op de Sydny 2 bekeken, wat als een bol met 365 vogels wordt herdacht. Toen sneldoor richting Kilbarrie, maar in Northampton zijn we blijven steken op de kruizing van de Hiy wy en waar we er af moesten. Het werd alweer bijna donker, nl. om 17.30-17.45 is het donker en willen we graag een pekje hebben.

13-5-10 Donderdag, in Nederland Hemelvaartsdag, dan regent het daar vaak. Wel heden morgen regende het hier dus ook sinds maanden ( zo’n 2 uurtjes ) om 9 uur weer droog en zijn gaan boodschappen en van de Hwy af richting Kilbarrie. ( 104 km )Na 40 km moesten we rechtsaf maar konden ook 5 km rechtdoor naar Port Gregory, wat we deden. Voorbij de bocht wisten we niet wat we zagen, rood / rose water, vele kilometers groot ( 10 x 10 km )Het water stonk en dan zo’n kleur, wat is dit…, goed kijken en toen ontdekte we dat het een zout meer was wat nog verder droog moest komen te staan.Vele zout kristallen zaten her en der al aan stenen. In de plaats zelf hebben we aan het strand gestaan en de zee bewonderd, over de gehele gezichtsbreedte zon 150m van het strand, sloeg de zee steeds de golven op een rif waardoor er golven van wel 10-15m hoog ontstonden. Prachtig, maar we moeten door, nog 60 km. Vlak voor Kalbarrie waren links nog mooie uitzichtsputen gemaakt om over de oceaan te kijken. Toen door naar het dorp, aan strand broodje gegeten, nar de toerist info, daar vertelde ze dat als je meerdere Nationaal parken in gaat, beter een pas van 40,-$ kopen ipv steeds 10 a 12,-$ per keer betalen. Inmiddels was het half 3 en het was nog 10 + 27 km greffel weg om er te komen, dus besloten we om een vogel park te bezoeken en morgen er naar toe te gaan. Daarna naar een camping van Top Tourist Camp ( 27,- ) Inmiddels kunnen we weer bellen, afgelopen 24 uur geen bereik meer gehad,dus de jongens en Opa gebeld. ( Alles oke ) Morgenochtend eerst om 8.45 het Pelikaan voeren bekijken en dan het Natioaal park in. Hier moesten we 30 km grevel en dan links 7 km voor 2 lookouts, waarvan een de loop, met als uitzichtpunt natural window , Aris is nog even verder en naar beneden geweest, prachtig, vreemd om in de lege rivier te lopen.. Daarna terug en de andere kant bekeken, in het geheel zo'n 90 km grevel road en toen door naar de vrije overnachtingsplek. langs de Murchison river. Voor de plek hadden we een ander pad gevonden, maar daar waren we op een farm met een nederlands backpakker uit Sneek. wel vandaag voor het eerst Kangaroes gezien. Zaterdag richting Denham gereden met onderweg allerlei uitstapjes gemaakt, s'avonds uiteten en alles in orde gemaakt voor zondag 16-5 om naar Monkey Mia tegaan. Zondag 16-5 vroeg weg, want vanaf 7.00 kan er gevoerd gaan worden. We waren er om 8.05 en hoorde dat het eigenlijk al overas, wij balen, maar toch 2x 8,- $ betaald en tot 14.00 uur daar rond gedwaald. nl. om 8.40 kwamen er alweer dolfijnen lang, die werden dan niet gevoerd, maar hebben ze wel gezien en dit gebeurde nog enkele keren, daarna hebben we een turtle gezien ( schildpad ) van 60 cm doorsnede, deze kwam steeds weer boven om lucht te halen. Lekker broodje gegeten in de zon, inmiddels 30 graden en toen terug gereden naar de Hwy en geslapen bij het roadhouse Wooramel. Maandag 17-5 zijn we naar Carnarvon gereden, daar staat de grote sateliet schotel van 1968 men communicatie had met de mensen op de maan. Oude trein bekeken die 1,6 km de pier op ging en het oude stadje bekeken. Daarna naar Minilya roadhouse gereden. Vanmorgen om 8 uur al gaan rijden om in Corel bay te gaan snorkelen of met de boot het coraal te gaan bekijken. De tickets hebben we al, maar er is te veel wind en zal hier dus niet gaan lukken vadaag, daar om nu maar even het verslag. We gaan het verderop nog maar eens proberen in Exmouth, 160 km verderop. Wel dit was het voor lopig maar weer, als we bereik en zin en tijd hebben lezen jullie wel weer eens wat van ons, want we moeten nog veel rijden en gaan bekijken, groeten van uit Down under, Jeanet en Aris.PS fot's komen eventueel wel later.

• 18 Mei 2010 - 06:42

Simon En Mia:

Hoi, schoonbroer en zus.

Leuk weer wat van jullie te lezen, we dachten al, WAAR ZIJN ZE NOU!!!
    Maar jullie zijn weer bovenjan zullen we maar zeggen.
    Wij zijn nu een paar dagen bij Lya en Lida is daar ook.
    Veel plezier daar maar weer en goede reis verder en keep in tuts.

• 19 Mei 2010 - 19:38

Gerrit:

Mooi verhaal en geniet verder.
    Wij gaan morgen naar Albi aan de voet van de pyreneeen daarna richting loerdes en vervolgens naar de tlatiese kust en door naar Spanje .Groetjes

• 21 Mei 2010 - 08:44

Menno :

Leuk om jullie verslagen te lezen. Ik geloof dat jullie na de vakantie uit moeten rusten van het drukke schema.

Sorry Aris, Charendell deelt deze mening van van extra uitrusten niet.

Nog een prachtig 2e gedeelte van jullie vakantie.

groetjes van Waternet.