De eerste week van Kwadijk naar Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu De eerste week van Kwadijk naar Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu

De eerste week van Kwadijk naar Down Under

Door: JAMP

Blijf op de hoogte en volg Jeanet en Aris

07 Mei 2010 | Australië, Sydney

De eerste week zit er al weer op. Zaterdag 1 mei zijn we naar Schiphol gebracht door Maarten en samen met Mia en Simon om 14 uur de lucht ingegaan om via Hong Kong naar Melbourne te gaan op familiebezoek en om vakantie te vieren.Na een perfecte vluchte wilde we de huurauto ophalen maar dit verliep niet helemaal zoals gepland maar we waren uiteindelijk rond 11 uur in de avond in Geelong waar ons een warm onthaal opwachte in de vorm van een bloemetje en chocolade van Oma Sophie en een heerlijke fles wijn van Hans en Jean. Dez chocolade en wijn hebben de avond niet overleefd en wij gingen voldaan naar bed. Dit hadden we even nodig na een lange vlucht.
De volgende morgen op de koffie naar Oma Sophie en wat ga je dan doen in de vakantie... naar de kapper. Heb er effe een kleurtje en een knipbeurt tegenaan gegooid en kan er nu weer een paar weekjes tegen. Jean ging naar de kapper en omdat ik geen tijd had om te gaan mocht ik met haar mee.In de middag hebben we met Mia en Simon wat geshopt in Geelong en deze dag afgesloten met een lekker hapje eten.
Dinsdag samen met Hans, Jean en Tant Alie koffie gedronken bij Sophie en hierna zijn we in de auto gestapt richting Melbourne maar hebben eerst in Williamstown gelunched en vervolgens via de Westgate Bridge Melbourne in waar we het oude gedeelte van de stad hebben bekeken en ook de plek waar de emigranten vroeger aankwamen met de boot.
Toen de stad in waar we dee auto hebben geparkeerd en waren we mooi op tijd voor een Colonial Tramcar diner. We hebben allemaal weer heerlijk gegeten en gedronken en een onvergetelijke dag met elkaar gehad. Daarna weer terug naar Geelong.
Woensdag, Zijn we naar het huis van Tante Alie gereden waar we met elkaar hebben koffie gedronken.s'middags een klein stukje Great Ocean road bekeken en Torque, een surfplek waar we ook nog hebben rondgewandeld en de mannen bier hebben gekocht. Thuis bij Tante Alie geborreld en gegeten en toen weer naar huis, daar afscheid genomen van Sophie want de volgende dag gaan we weer verder van het land genieten. Ons vliegtuig vertrekt op donderdag om 14.00 uur naar Perth en Mia en Simon zetten ons af op de luchthaven.
We hebben ook weer een goede vlucht gehad en waren om 6 uur in de middag op onze kamer in hte Miss Maud Swedish Hotel in het centrum van Perth. Het hotel is niet al te nieuw meer ( 40 jaar) maar alles maakt een zeer verzorgde indruk en ook het ontbijt van de volgende morgen was meer dan uitstekend en hebben ons er tegoed aan gedaan. De rest van de dag hebben we ons bezig gehouden met de voorbereidingen van onze trip want morgen gaan we de camper ophalen maar daarnaast hebben we natuurlijk ook de stad bekeken want daar zijn we ook voor in Perth.
Perth is een aparte stad waar oud en nieuw dwars door elkaar staat en waar ook overal wordt gebouwd maar zeker de moeite waard en wat ook erg lekker was is het weer, vandaag lekker rondgewandeld zonder jas en ongeveeer 28 graden.
Groetjes weer uit Down Under

• 07 Mei 2010 - 13:47

Tanja En Gerard:

leuk om te lezen julie verslagje !
    Wij gaan er morgen ook opuit en hopen op een weekje droog weer
    Veel plezier verder en tot spreeks groetjes uit zwaag

• 07 Mei 2010 - 14:34

Henk Olmberg:

Interessant allemaal. Zo te zien vermaken jullie je maar als te goed. Spannend straks de 4wdr Camper, maar nog spannender lijkt mij de route naar Darwin. Veel geluk en tot 't volgende verslag

Groetjes en goede reis
    Petra en Henk

• 07 Mei 2010 - 16:57

Marga En Henk:

Een mooi begin van jullie reis en nu op pad met de camper.
    Bevalt de nieuwe camera, we zijn benieuwd naar de beelden!
    Groetjes van ons.

• 08 Mei 2010 - 18:14

Rob En Yvonne:

Leuk om jullie verslag te lezen. Niet dat ik weet wie iedereen is, maar toch...
    Fijn dat alles goed is gegaan! Heb je een leuk kleurtje in je haar Jeanet? Toch geen oranje :), haha??
    Goede reis met de camper en veel plezier met elkaar!
    Groetjes,
    Rob en Yvonne