10. Van Addelaide naar Geelong en Philip Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu 10. Van Addelaide naar Geelong en Philip Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu

10. Van Addelaide naar Geelong en Philip Island

Door: JAMP

Blijf op de hoogte en volg Jeanet en Aris

07 September 2005 | Australië, Sydney

Woensdag 24-8-05. Ontbeten en bij de info langs geweest om te vragen wat we het beste konden doen. Want sophie had gebeld dat ze toch niet mee konden. Dus hoefden wij niet donderdag avond in Geelong te zijn. De man gaf diverse routes maar we hebben zelf maar besloten om eerst langs de Murrayriver te rijden en dan door de Grampions, en verder zien we wel. In Mount Barker zijn we eerst naar de bibliotheek gegaan, bij een school waar we vrij mochten internetten (wel op afspraak). Hierna langs de rivier gaan rijden met mooi afwisselend landschap en grote steile rotswanden. Af en toe met een pondveer over (gratis 24/7) ’s Avonds geslapen naast een pondveerovergang bij Purnong. Praatje met de schipper gemaakt en pelikanen gekeken, gegeten en geslapen.
Donderdag 25-08-05. Voor het eerst mistig dat we wakker werden, ontbeten, was gedaan, camper weer netjes gemaakt en weer gaan rijden langs de rivier. Mooie panorama’s bekeken, ’s middags geshopt, getankt en door veel wijnvelden gereden. Even gestopt bij Ban Rock station konden we wijn proeven in het hotel en langs de rivier lopen. Het was vanaf 10 uur alweer volop zonnig en zo’n 20°C. ’s Avonds vlak voor Mildura geslapen aan de rivier in een bos met kangeroo’s, die we onderweg al tegenkwamen.
Vrijdag 26-08-05. Vroeg ontbeten en om 8 uur rijden, 10 uur koffie en om 1 uur weer eten. En tanken, door een park gelopen met emu’s en kangaroo’s, en onderweg veel wijngaarden gezien. En nu door naar de Grampions. Info gehaald in Horsham (ook mooi dorpje) tanken, en de laatste 75km rijden. Om 17.00 uur op de camping in Halls Gap (450km gereden en op dit moment precies 6000km gereden). Net als 5 jaar geleden veel kangeroo’s op de camping tussen de tenten en de caravans. Na zo’n drukke dag maar weer eens lekker uit eten. Tegenover de camping zijn wat winkeltjes, en daarachten een restaurant waar we heerlijke kangaroo biefstuk hebben gegeten.
Zaterdag 27-08-05. 6.30-7.00-8.00- dit is vreemd maar 1 kangeroo op dit moment te zien op de camping. De rest was waarschijnlijk met weekendverlof. Na de koffie klein stukje rijden naar de Pinnacle walk. 4 uur over gelopen heen en terug, heel veel klimmen, maar echt wel de moeite waard. Overzicht over het gehele dal bij Halls Gap. Daarna naar de Balconies 2 km gewandeld en toen terug naar de camper. Daar kangeroes bekeken (foto/film) gegeten, en spelletje gedaan.
Zondag 28-08-05. Ontbeten, weer geen kangaroo’s gezien, aan de overkant de winkeltjes bekeken en de Grampions uit via een mooie route richting Ballarat. Onderweg nog even gegeten en om 15.00 uur in Ballarat. Enkele winkels waren helaas open en om 17.00 uur voor het eerst gegeten bij de BIG M. En oma gebeld of het uitkwam of we als langskwamen. Terug naar de auto (even een uitruk van de brandweer gezien voor een uitruk van rookontwikkeling in een restaurant) op naar Geelong. Met een warm onthaal, lekker ’s avonds even bijpraten en weer in een echt bed slapen.
Maandag 29-08-05. Ontbijt met toast, thee, koffiedrinken, stenen voor oma uitladen en de stad in gezamelijk. Lekker winkelen met opa en oma. ’s Avonds internet proberen te maken en aanleggen, maar helaas verkeerd pakket gekregen.
Dinsdag 30-08-05. Jeanet met opa en oma mee naar een arts in de stad en de rest met de camper de stad in. Shoppen, internet pakket omwisselen en naar een didgeridoo shop (narana). Hier was Norm Stanley waar maarten zijn 1e didgeridoo had gekocht. We hebben hem de foto op internet laten zien van onze toilet waar hij ook op het tegeltablo staat. Zijn mond viel open en het bleef een antal minuten stil. Maar hij vond het wel heel erg mooi. Thuis gekomen verdelde Jeanet dat ze haar neef Hans was tegen gekomen in Geelong (de wereld is klein).
Vannacht was 1 mm regen gevallen maar overdag was het droog en bewolkt. ’s Avonds heerlijk gegeten bij opa en oma, en geprobeert het internet te maken. Dit is uitendelijk woensdag gelukt door Ron nadat hij een andere inlog code had kregen van de shop.
Woensdag 31-08-05. Ontbeten, koffie gedronken met de familie en rijden via Melbourne naar Phillip Island (200km). Het eiland, verbonden met een lange brug, zelf is maar 23 bij 9 km groot. Bij het begin op het eiland de info verder opgehaal en de tickets verder gekocht (60 $ voor 4 personen) voor THE Pinguin Parade. Er stond heel veel wind en het regende overdag af en toe. Om 17.30 moest je er zijn en door de info gelopen te hebben en een filmpje te hebben gezien, liepen we naar het strand, waar grote lampen stonden en betonnen tribune’s gemaakt waren. Vooraan zitten (Plastic onder je gat want alles was nat) om 6.30 PM kwamen de eerste pinguins het strand op. Het bleef deze avond heel erg stil, want om 7.15 PM zijn we maar weer weggegaan en hadden er zo’n 25 pinguins gezien. Men vertelde er komer er vandaag ook niet meer. Soms komen er wel 1000 op een avond. De gehele kolonie is 60.000 stuks groot, waarvan er 6000 elke dag bij Philip Island aan het land komen. De rest zwemt rond in 7 dagen van hier naar Geelong, Torque, en weer terug. Met een klein beetje regen was het wel een belevenis om dit mee te maken. Daarna naar de andere kant van het eiland om een camping te zoeken en te slapen ( 44 $).
Donderdag 01-09-05. Met veel zon ontbeten, toast brood, naar de pier van Cowes, om van daar te gaan shoppen en te wandelen in het dorpje. Daarna naar het einde van het eiland gereden, The Nobbies. Prachtig uitzicht over de de zee met de golven die op de rotsen beuken, en volop parende zeemeeuwen gezien. ’s Middags naar Amazing Things (Fun and Things to do). 5 jaar geleden in Queens Cliff ook zo’n zelfde soor vermaak bezocht. Blijkt dat de dezelfde eigenaar (Hollandse ouders) dit ook had gemaakt en 4 jaar geleden verkocht, en nu dit opgezet. Hierna gaan rijden richting Dandenong, 25 km voor de Dandenong geslapen en een bos tegenover de FIRE STATION.
Vrijdag 02-09-05. Ontbeten, gaan rijden door prachtige bossen met bomen van wel 100 meter hoog en kaars recht omhoog (Ideaal voor masten van boten) en velden vol met bloeiende narcissen en veel Rododendrons. Naar Mount Dandenong geweest, met een lookout over Melbourne. Helaas iets bewolkt, maar facinerend hoe de SkyLine van Melboune uit het vlakke landschap uitrijst. Daarna naar Melbourne gereden (20 km) en dan nog 20 km om in het centrum te komen. Melbourneis de meest zuidelijkste miljoenenstad ter wereld en ook qua oppervlakte (3x zo groot als New York) een van de grootste ter wereld. En er wonen 3.3 miljoen mensen. We hadden en parkeerplaats gevonden, midden in de stad op 2 minuten lopen van de Queen Victoria Market. Waar we ’s Nachts en zaterdag overdag mochten staan voor 11 $ (de goedkoopste ‘ camping’ in Melbourne). Namelijk gewoon een parkeerplaats. Heerlijk de stad in gelopen en alle mooie lichten bekeken in het centrum. Heel indrukwekkend.
Zaterdag 03-09-05. Vroeg het bed uit en om 8 uur liepen we al op de Victoria Market. Heel veel vlees, vis, fruit, groente voor heel weinig geld. En verder een markt waar je van alles kan kopen (soort zwarte markt net als in Beverwijk net als in Holland). Daarna de grote warenhuizen bekeken en lekker gebanjerd door de stad. Om 16.00 uur naar Geelong (90 km) waar we ’s avonds bij de andere familie heerlijk pizza’s hebben gegeten.
Zondag 04-09-05. Vaderdag gevierd met de familie, koffie gedronken en lekker bijpraten. ’s Middags naar een andere fam. In Bellbrea (Vlak bij Torque) geweest.
Daar was de andere gehele familie voor ons aanwezig en hebben heerlijk geborreld, geklept en gegeten. Ze wonen in het bos op 6.5 Ha met 2 families. ’s Avonds in het donker weer terug en thuis een borreltje toe genomen.
Maandag 05-09-05. Betijds eten de camper leeg halen (veel te veel) en schoonmaken. Inmiddels besloten om voor de laatste drie dagen een 6(.8.) persoons auto te huren, dus ’s middags op naar Melbourne om de auto op te halen en de camper weg te brengen. Dit kosste toch wel heel wat tijd dus de planning veranderde met het eten in Melbourne. Na het omwisselen van de auto’s, op naar Geelong en heerlijk en gezellig eten aan de Pier (Cunninham Pier) van Geelong. Thuis nog even vakantie filmpje gekeken.
Dindag 06-09-05. Nu gestart met inpakken en gebeld om vanavond in Melbourne in een oude tram te gaan eten en door de stad te rijden. Een aparte attractie voor pap en Sophie ivm ons 25 jarig huwelijs feest waar ze niet bij aanwezig kunnen zijn. ’s Middags op tijd weg met de 4e gehuurde auto naar Melbourne. Inmiddels ook contact gehad met de fam. Van Dijke die ook mee gingen eten. Onderweg stonden we naast elkaar naast het stoplicht en zijn samen opgereden naar het parkhouse van het casino. (kost niet duur en is midden in de stad en geen tijdslimiet). Aan de overzijde kwam de tram en we hebben daarin een heerlijk 3 gangen menu gehad en lekker gedronken van 17.45 tot 19.15. Prachtig door de verlichte stad en heel erg gezellig met elkaar gehad. Na afloop door het complex van het casino gelopen en over de boulevard waar elk uur vuur/vlammen uit een soort pijlers vandaan komen. Prachtig. Lekker nagebabbeld en koffie gedronken. Jeanet heeft terug gereden en thuis hebben we nog even een borrel gedronken. Onze laatste nacht in Australie slapen, want morgen (donderdag 00.15 am) vertrekken we helaas weer terug naar Nederland, maar hebben nog 2 dagen met 1 nacht in Kuala Lumpur.
Voor de laatste maal, Groeten uit Australie en het laatste verhaal zal wel uit Nederland komen. G’day Mate en de groeten van JAMP.

• 07 September 2005 - 07:22

Roesies:

wat een heerlijk en prachtig verslag, en nu weer op naar het"NU"warme nederland, het lijkt wel zomer hier.

Goede reis en we zien elkaar weer snel.

Roesies Maarssen

• 07 September 2005 - 08:14

Frits:

Hallo luitjes,

Wat vliegt de tijd toch en wat hebben jullie weer veel moois gezien. Heerlijk hoor zo'n mooie reis en het erop terugkijken! Wij zijn t.z.t. benieuwd naar jullie ervaringen.

Cheers en een goede reis terug!

Frits