2e Reisverslag vakantie 2014-15 Geelong / Bellbrae - Reisverslag uit Bellbrae, Australië van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu 2e Reisverslag vakantie 2014-15 Geelong / Bellbrae - Reisverslag uit Bellbrae, Australië van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu

2e Reisverslag vakantie 2014-15 Geelong / Bellbrae

Blijf op de hoogte en volg Jeanet en Aris

26 December 2014 | Australië, Bellbrae

Dinsdag 16-12-14 laat in de avond , na de rondvaart met eten in Dubai, zijn we naar de luchthaven gebracht. Daar ingecheckt, wat prima verliep en na 12 uur vliegen en 7 uur tijdverschil met Melbourne in Australie en 2 uur wachten om door de douane te komen werden we ontvangen door Hans en Emily.Deze namen ons mee, 1 uur rijden, nog wat drinken en dan 01.30 slapen, of te wel de woensdag 17-12-14 geheel over. Donderdag 18-12 gezamelijk ontbeten en de huurauto in Geelong opgehaald. Boodschappen gedaan en ontdekt dat het inderdaad alle maal tov 5 jaar geleden iets duurder was geworden, benzine 1,14 dollar per liter, box is krat 24 flesje a 0,335 ongeveer 40 a 45 dollar. Verder zijn we even bij Oma Sophie lang gegaan, deze was ook de dag er voor net uit Brisbane gekomen en zag er vermoeit uit, maar later in de week was dat weer over. In de avond bij Hans en Jean gegeten en na eten even rond gereden om kangeroes te kijken/spotten
Vrijdag met elkaar en ook Els, nichtje van Jeanet en Hans die logeerd bij Tante Alie een rondje ( 180 km ) gereden, van uit Bellbrae ( waar we nu even wonen ) we hebben een mooie route gereden via Geelong naar Daylesford, onderweg bijna een noodstop moeten maken want....er stak een koala over, gelukkig was het niet druk op de weg en zijn we ook even gestopt want daar moet natuurlijk even een foto van worden gemaakt. Het was de eerste keer dat we een koala in het wild hebben gezien zo dicht bij Geelong. Leuke ervaring. In Daylesford hebben we koffie gedronken en een rondje gelopen door het plaatsje en daarna naar Trentham gereden waar we bij de plaatselijke bakker lekker hebben gelunched en ook lekker brood hebben meegenomen voor thuis. Ook daar nog even gewandeld en weer een mooie rit naar huis waar we met elkaar hebben gegeten.
Zaterdag waren we uitgenodigd voor een lunch bij Rose, een nicht van Jeanet en de rit naar haar toe was al prachtig langs de kust, onderweg een winkel bezocht met werkelijk van alles en maar goed dat we niets mee konden nemen. Daarna zijn we naar Qeenscliff gereden waar we even hebben gewandeld bij de haven waar de ferry naar Sorrento vertrekt.We zijn toen naar Rose gereden en hebben daar een gezellige en lekkere lunch gehad met elkaar.
Zondag prachtig weer en dat kwam goed uit, nl Emily wilde de jongens leren surfen in de surfbaai van Torquay. Wij zijn later gaan kijken en het lukte redelijk, er op staan viel tegen, maar men had de smaak wel te pakken en wilde dit zeker tzt nog eens over doen. Wedsuit en plank huren voor 4 uur a 35 dollar is niet zo duur. Daarna gaan shoppen in Geelong, 20km verder, ja afstanden zijn hier heel normaal. In de avond, biertje, BBQ en genieten van de stilte, rust en het mooie weer gemiddels 22 graden. Soms wat wind en dan voelt het wel kouder aan, ook hadden we de 1e dag met ophalen van de auto een regen bui, maar verder geen klachten en er wennen aan dat het Kerst gaat worden.
Maandag 22-12 zijn we naar Geelong gegaan om een geo cache te zoeken bij het zwembad in de baai, waar de botanische tuinen zijn, tevens daar gepicnickt en toen naar Oma Sophie, daar wat gedronken en daarna met haar uit eten geweest. Haar weer thuis gebracht en terug naar Bellbrae.
Dinsdag 23-12 Al vroeg uit de veren, 6.00 uur, is het net licht geworden en savond om 9.00 pm wordt het donker ( in 15 min ), normaal 7.00 uur, we gaan met z’n allen naar Queenscliff en daar met de boot over naar Sorrento en vanuit hier een rondrit maken in deze onderste punt onder Melbourne. Ook vandaag hadden we een mooie dag en een mooie rit gemaakt door dit gedeelte van Australie, door de ligging valt hier meer regen en ziet ook alles er groener uit dan in de buurt van Geelong. We hebben bij een paar wineries gekeken want hier groeien veel druiven en maken ze mooie wijnen. Onderweg gelunched bij een pizzeria en nog even een rondje gewandeld door Sorrento terwijl de heren een biertje pakten in de kroeg.
Woensdag 24-12 Vandaag een daggie lekker rustig, Aris is met Hans en jongens gaan winkelen want Pieter wilde graag kijken voor een statief, er moest bier worden gehaald voor kerstavond bij Frank en Fiona waar we met de familie kerstavond hebben doorgebracht wat erg gezellig was en ook hier heeft de kerstman ons gevonden. Gezellige dag gehad met elkaar.
Donderdag 25-12. Dan is het zomaar alweer 1e kerstdag en na het ontbijt zijn Maarten en Jeanet naar Geelong gereden om Oma Sophie op te halen en bij Hans en Jean te komen kerstlunchen. We hebben het erg gezellig gehad met elkaar, Tante Alie en haar broer Ome Nol waren er ook bij en Jeane had weer een tafel voor heerlijks voor ons gemaakt maar niet alleen vandaag maar ook de andere dagen heeft ze ons steeds verrast met allerlei heerlijke maaltijden. Het lijkt wel vakantie!!!!! Maarten en Jeanet hebben Oma Sophie aan het einde van de middag weer naar huis gebracht en toen was ze wel een beetje verdrietig omdat je maar weer moet afwachten of we elkaar weer gaan zien. Maarten heeft haar beloofd zeker nog te komen om wat klusjes voor haar in de tuin te gaan doen want dat wordt erg moeilijk voor haar. We hebben een gezellige dag met elkaar gehad. Toen we weer thuis waren en ik de mail nog even bekeek kregen we het verdrietige bericht dat onze parkiet Karel kerstavond dood gegaan is, de buurvrouw waar hij logeerde vond hem dood in zijn kooi, we zullen hem missen als we thuis komen.
Vrijdag 26-12, alweer de laatste dag hier want morgen gaan we naar Sydney, ook vandaag een rustige dag met wat koffie visite, Lucy, de dochter van Sophie is geweest en ook komen er vandaag nog wat leden van de famlie van Dyke. Verder moeten de koffers weer klaaargemaakt worden voor de trip naar Sydney want morgenmiddag om 1uur vertrekt het vliegtuig.

• 26 December 2014 - 16:45

Marga En Henk:

Hallo allemaal,
    op naar de volgende bestemming, een goede vlucht en veel genieten in Sidney.
    Het lettertype is heel klein, maar we kunnen jullie reis helemaal meegenieten.
    Karel heeft vast last van heimwee gehad.
    Groetjes van Marga en Henk.

• 27 December 2014 - 21:11

Jacqueline Beeuwkes:

Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen.
    Groetjes voor jullie allemaal van Simon, Jacq en Eline.

• 27 December 2014 - 22:07

Gerrit.:

Hallo alle
    Een drukprogram hebben jullie nog wel tijd om er van tegeneiten ?
    Verder geniet ervan en doe het rustig aan je bent er nog niet .
    Heel leuk om te lezen
    Veel plezier we lezen het wel
    Groeten je broer.en schoon zus.

• 31 December 2014 - 14:22

Wilma Angelique En Kees.:

Hallo, vandaag jullie verslag weer gelezen. Wat zien jullie een hoop zeg. Leuk hoor. Krijg net je berichtje door van het vuurwerk. Ja dat zal best gigantisch geweest zijn. Angelique dacht op het juiste moment aan jullie. Een heel gelukkig 2015 en maak er nog een mooie reis van. Genieten!
    Jammer van Karel. Zal je altijd zien he.
    Groetjes uit Purmerend. dd.31-12-2014 tijd; 14.22 ( haha)
    Wilma Kees Angelique

• 01 Januari 2015 - 18:12

Marga En Rens Fokkema:

Hoi luitjes bij deze gelukkig nieuwjaar en een gezond 2015. gr uit de Beemster.

• 19 Januari 2015 - 14:17

Cor Bil:

Zo hel verhalen hier . Mooi ,behalve van de parkiet dan . Blijf jullie nu een beetje volgen hoor.