Dubai 12-12 t/m 17-12 14 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu Dubai 12-12 t/m 17-12 14 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu

Dubai 12-12 t/m 17-12 14

Door: Jeanet en Aris

Blijf op de hoogte en volg Jeanet en Aris

21 December 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai van 12 december tot 17 december
En toen was het zover, vrijdagmiddag om half 6 stond Henk voor de deur om ons weg te brengen naar Schiphol, ook Lyda was er toen en konden we inchecken.Voor de jongens was er gelukkig een ruime plek om te zitten en na een vlucht van ongeveer 6 uur kwamen we aan op Dubai airport.
De koffers kwamen er snel aan en waren we ook snel door de douane waar de bus voor ons klaar stond om ons naar het hotel te brengen.Ondanks dat we er al om half 10 waren konden we direct naar de kamers en voor we aan het ontbijt konden stond de travel agent voor ons klaar en hebben we een aantal trips geboekt. Thuis hadden we al voor de Burj Kalifha geboekt en bij deze man hebben we voor de komende dagen een plan gemaakt.
Voor de eerste dag gaan we van de hop on hop off bus gebruik maken, we zijn lopend op zoek gegaan naar de halte van deze bus maar het viel een beetje tegen hoever het lopen was maar uiteindelijk hebben we het gevonden en konden we met de rondrit beginnen. De start was in Deira, het oudste gedeelte van de stad maar ook staan er heel veel nieuwe gebouwen. Van alles wat dus. Daar waar we op de bus gestapt zijn was langs het water en zijn we via een brug naar de andere kant van het water gegaan.
We zijn daar uitgestapt bij het Dubai museum welke we bezocht hebben en zeker interessant was, het was een beetje een openlucht museum die ze in de kelder van het gebouw hadden gemaakt maar ook buiten was er het een en ander te zien over het leven in Dubai.
Rondom deze buurt waren enorm veeel stoffen winkels waar we onze ogen uitkekeken over de verscheidenheid van stoffen die je daar kon kopen in de meest mooie en sprekende kleuren. We denken dat er onder de zwarte bourka’s heel wat moois verscholen gaat of dat er thuis misschien wel mooie kleding wordt gedragen.
We zijn toen de Souk ingelopen, dit is een soort markt en op deze souk werd veel kleding, stoffen verkocht, door elke verkoper werden we wel aangesproken om bij hem in de winkel wat te komen kopen. Lyda en ik hebben daar allebei een mooie sjaal gekocht en natuurlijk afgedongen!!!! Lyda heeft er ook nog broeken voor zichzelf gekocht.
Langs het water was een restaurantje waar een een hapje hebben gegeten en vervolgens zijn we met de waterbus weer naar de ander kant van het water gegaan en ondertussen genoten we van het mooie uitzicht op de verlichte boten die langs de kade lagen en al de verlichte gebouwen, nog een stukje hebben gelopen langs de winkels die nog open waren tot de voetjes er genoeg van hadden en hebben we een taxi genomen naar het hotel en daar hebben we in de bar genoten van een lekker koud biertje en was het tijd om het bed op te zoeken na een lange dag .
Zondag hebben we maar direct een taxi genomen, deze zijn hier niet duur, om de helft van de stad te reizen, is ongeveer een half uur, betaal je ongeveer 50 AED.
We hebben ons laten neer zetten op de blauwe route aan de andere kant van het water bij de Jumeirah moskee waar we de hop on hop off bus route op hebben gepakt gepakt. Via diverse straten zijn we gereden naar het grootste hotel met 7 sterren het Burj Al Arab,daarna naar het palm eiland gereden waar het Atlantis the palm hotel staat. Hierna door langs een hele grote bouwput waar van alles gebouwd moet worden. Daarna na de de Mall of the Emirates en daar snel iets gegeten want de mannen snel terug naaar het hotel waar ze om 1500 uur werden opgehaald voor een safari naar de woestijn. Met een 4x4 auto zijn ze de woestijn doorgereden. Heuvel op en af en veel slippen, was geweldig. Wat gedronken en een foto stop met zons ondergang door naar een ontmoetingsplaats waar we met z’n alle gingen eten. Daar kon je kameel rijden en waterpijp roken en waren er danseressen, om 21.00 uur waren we weer terug in het hotel en gingen we nog wat drinken.
Jeanet en Lyda zijn na het eten met de bus verder gegaan want deze mall gaan we een andere keer samen bekijken. We hadden een mooie tocht en zijn bij de Wafi mall uitgestapt. Dit centrum is helemaal in Egyptische stijl gemaakt en het bijzondere is dat alles mooi gemaakt is voor het komende kerstfeest. Op zich niet bijzonder maar wel het feit dat het nu niet koud is maar we de hele dag lekker in een t-shirtje kunnen lopen. Geen gluhwein of warme chocolademelk dit jaar!!!! Daar hebben we lekker een bakkie gedaan met wat lekkers erbij en zijn we ook deze mall gaan bekijken.Onze ticket voor de hop on hop off bus was verlopen maar nadat we de dame bij de bus lief aangekeken hadden mochten we nog een rondje mee en hebben we een gedeelte van de stad gezien waar we nog niet waren geweest, genoten ondertussen van de ondergaande zon en zijn bij de volgende mall weer uitgestapt en dit was het Deira city center. Ook hier hebben we een rondje gelopen, hapje gegeten en toen we er klaar mee waren zijn we naar de taxi standplaats gegaan waar en we tot onze verbazing in de rij moesten om te wachten op een taxi en ze vertelde ook nog dat het nu niet druk was en er vaak een nog veel langere rij stond. We zijn naar het hotel gegaan waar de mannen ook niet snel na ons binnen kwamen en we nog even samen een lekker biertje hebben gedronken.
De derde dag zijn we weer met de taxi naar de Dubai mall gereden, hier staat ook de Burj Kalifha waar we in de middag naar boven in de toren gaan. In deze mall is ook een aquarium, die we niet bezocht hebben maar in de hal kun je wel een mooi beeld ervan krijgen. Pieter heeft een mooie lens voor zijn fototoestel gekocht in dit winkelcentrum en verder van alles bekeken, wat gegeten en was het zo weer tijd om naar de toren gegaan waar we de kaartjes al vooraf hadden besteld, binnen een minuut stonden we op het observatiedek op de 124e verdieping met een prachtig uitzicht over de stad en omdat we voor het einde van de middag hadden geboekt haddden we dus ook de zonsondergang. Het was iets bewolkt maar gelukkig hebben we toch een mooie zonsondergang kunnen zien. Toen we daarna naar beneden gingen hebben we buiten de verlichte fontijnen gezien die elk half uur een show met muziek geven, we hebben er lekker buiten gezeten en van genoten.Nog een klein rondje gelopen en wat gegeten en zijn we vervolgens weer met de taxi naar het hotel gegaan, nog even een biertje voor het slapen gaan en hebben we morgen alweer onze laatste dag in Dubai.
Na het ontbijt de koffers weer klaargemaakt want vandaag is de laatste dag in Dubai, de koffers laten we bij Lyda op de kamer want zij blijft nog een nachtje omdat haar vliegtuig de volgende dag vertrekt. Vandaag gaan we wederom met de taxi maar nu naar de Mall of the Emirates, in deze mall is een grote skipiste die we ook wel willen bekijken en het is heel bijzonder dat met de temperaturen die je hebt in Dubai je kunt gaan skien. Toen we in de hal waren waar je je kunt verkleden waren de temperaturen ook flink lager dan in de rest van de mall maar in de ski hal zelf natuurlijk nog veel kouder. We konden een kijkje nemen in de skihal en ja we hebben in de sneeuw gestaan terwijl het buiten tegen de 30 graden was, weer een bijzondere ervaring. We zijn daarna naar de bovenste verdieping gegaan en hier hebben we in het restaurant een lekker bakkie gedaan met wat lekkers. Gluhwein en warme chocolade melk hadden ze niet!!!! Op deze zelfde bovenste verdieping leek het verder wel kermis, ongelofelijk zoveel als daar stond, de Volendammer kermis is er niets bij alleen liep er bijna niemand. Heel bijzonder!!! We hebben ons rondje afgemaakt en toen weer in de taxi terug naar het hotel want we worden opgehaald om een dinercruise met een originele Dow te maken. Er stond een buffet met allerlei lekkers voor ons klaar en tijdens de boottocht konden we daar lekker van eten, het was erg goed en hebben verder boven op het dek genoten van de tocht. Hierna werden we weer opgehaald en de chauffeur heeft ons afgezet op de luchthaven, we hadden de bagage al mee en konden we inchhecken voor de vlucht naar Melbourne. Voor de jongens was er helaas geen ruime plek meer beschikbaar maar viel het uiteindelijk toch wel een beetje mee op de ongeveer 12 uur durende vlucht naar Melbourne. Hier duurde het jammer genoeg een flinke poos voor we door de douane waren want er waren meerder grote vluchten geland op het zelfde tijdstip. Hans en Emily moesten dus wat langer op ons wachten voor we er waren maar ook weer gelukt en konden we op pad naar Geelong waar onze bedjes klaar stonden en heerlijk slapen!!!

• 21 December 2014 - 11:23

Nelleke:

Hey Familie,

Wat leuk om op deze manier jullie vakantie mee te genieten! wat dat doen jullie. Wat een geweldige ervaring zal dat zijn en wat zijn ze toch ook een beetje gek he die arabieren.
    Veel plezier de komende dagen en kijken uit naar het volgende verslag,

hartelijke groet Nelleke en familie

• 21 December 2014 - 18:56

Marga En Henk:

Hallo,
    nou dat is wel wat anders dan Kwadijk, wat een cultuurshock.
    Veel plezier verder en de groetjes aan Sophie.
    Groetjes van Marga en Henk.

• 22 December 2014 - 20:01

Wilma:

Hoi allemaal,
    nou dat is wel genieten geweest daar in Dubai. Toppie hoor wat ik zo lees.
    Geniet ervan en nog veel plezier. In gedachten reizen wij met jullie mee.
    Groetjes vanuit een stormachtig Purmerend.
    Kees en Wilma.

• 24 December 2014 - 13:28

Henk Olmberg:

heel interessant tot nu. Prachtig. En....hoe gaat het verder?

Mooie vakantie in Down Under

gr