3e reisverslag Sydney en omgeving - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu 3e reisverslag Sydney en omgeving - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanet en Aris Kuijper - WaarBenJij.nu

3e reisverslag Sydney en omgeving

Blijf op de hoogte en volg Jeanet en Aris

02 Januari 2015 | Australië, Sydney

Zaterdag 27-12 de laatste spullen in de koffer, gisteren hadden we reeds ingecheckd met Hans. Ontbijten, koffie en Els en Ome Nol bij tanta Alie ophalen en met 2 auto’s, 110 km naar de airport van Melbourne. Daar wij de huurauto ingeleverd en alles oke gemaakt, koffers op de band, Pieter had met een app alles geregeld en op naar het vliegtuig dat om 13.00 uur vertrok. Wij naar Sydney en Els met haar oom naar via Honkong naar Nederland. 14.14 waren reeds in Sydney, snel de koffers en er was al een busje door Lyda geregeld, zodat we na 5 kwartier op ons logeer adres kwamen in Mona Vale, 35 km uit hartje Sydney, uitpakken, boodschappen halen en eten en de dag was om. Maarten druk aan het zoeken voor een auto en afspraak gemaakt dat morgen er een langs komt om te laten zien om 8.00 uur.
Zondag 28-12, Vroeg weer op, auto bekeken en dat was het niet helemaal, maar je leert er van, dus verder zoeken. Dan maar op naar de stad, met de bus gewoon een uur rijden, lekker rond gelopen aan de haven, bij Opara house en foto’s gemaakt van de Harbour bridge, gewinkeld en Chinatown bekeken en daar gegeten en weer terug met de bus. Prachtige dag, daarna heb ik zitten zoeken voor een auto voor de boy’s, en diverse gevonden. ( te laat naar bed )
Maandag 29-12, wat gaan we doen, auto gevonden oa in Bondi Beach, daar wilde Jeanet ook heen, omdat ze dit in Nederland op de tv volgt. Dus 4 nieuwe ov week kaarten voor geheel vervoer gekocht ( 254,-$ ) en eerst met de bus, daarna met de boot op naar Sydney, daar met de bus naar Bondi Beach en Jeanet op de boulevard gebleven en wij met z’n 3e opzoek naar de plek, snel gevonden vlak achter het strand. Daar de auto bekeken, was wel gebruikt, maar er zat echt van alles bij en een tent op dak. Nadat we er mee gereden hadden, wat ons niet verkeerd leek maar onder handelen en daar waren we snel uit. Nu dan maar alles gaan regelen, kan online, en Jeanet ophalen van het strand. Nadat alles geregeld was even eten aan de boulevard en de boy’s met de nieuwe Nissan Patrol 4,2 l naar huis en wij met de bus, want de auto is omgebouwd als 2 persoons, zodat je er ook binnen in kan slapen. ( achter bank er uit )
Dinsdag 30-12, auto leeg gehaald, schoon gemaakt, gewassen en toen snel weer naar Sydney, afspraak met Simon, achter neef van Jeanet die hier nu woont en werkt, heeft 2 jaar in Leiden gewoond. Samen met hem in china town heerlijk gegeten en lekker bij gebabbeld en daarna door de Rocks gewandeld en wat gedronken in het oude gedeelte. Terug naar huis en dan is het zo weer laat.
Woensdag 31-12-14, de dag van olie bollen in Nederland, hier niets van te merken, 28 graden met vol op zon, zeker in de stad met 6 miljoen mensen extra ivm het vuurwerk. Rond de middag er al vast heen met de bus en boot, dan kom je vlak bij het opera house uit. Het 1e gedeelte was nog open, maar verder was reeds vol, er zijn alle maal gedeeltes geblokt om zo het publiek veilig en gecontroleerd de jaar wisseling te laten mee maken. Wij zaten met z’n 4 op 3 x 1,5 m en later nog minder, een mieren hoop, maar totaal geen criminaliteit en ieder een gemoedelijk, TOP, daar kan Nederland en andere grote steden nog wat van leren, hele mooie mentaliteit. Om 9.00 uur PM was er vuurwerk voor de kinderen en dan op 12 uur de topper, aftellen en knallen, prachtig, maar dat mag dan ook wel 12 minuten de belevenis van je leven na 8,5 uur op de stenen hebben gezeten als een haring in een ton met 32 graden volle zon, je moet wel eens geduld op brengen!! Na afloop handjes schudden en terug naar de boot, bus en thuis om 3.00 AM het 1e biertje, want we zaten in een alcohol vrije zone. Dat was wel jammer, maar met water en zon kom er ook.
Donderdag 1-1-15, 10.00 uur AM even bed uit om gelukkig nieuwjaar te wensen en koffie en heel veel vrienden verder te beantwoorden op de app, boodschappen doen, wassen en even het dorp in om een geo catch te zoeken. Dat is gelukt, zelfs 2 x daarna met de bus even verder en heerlijk gegeten. Terug naar huis, weer de bus, handig van die doorlopende ov kaarten en de laatste voor bereidingen maken voor de vlucht naar New Zeeland, gezellig naar hevig onweer kijken, waar Pieter mooie foto’s van heeft gemaakt en uiteraard het nieuwjaar concert bekeken uit Wenen. Vrijdag gaan we de laatste boodschappen doen en alles inpakken. Gehuurde huis netjes maken en met de bus naar de airport, de bagage nemen de boy’s mee met de auto. Afscheid nemen en dan 3 uur vliegen. De boy’s gaan Backpacken, voorlopig blijven ze even in Sydney bij Simon en gaan op zoek naar werk.

• 01 Januari 2015 - 18:09

Marga En Rens Fokkema:

hoi luitjes bij deze gelukkig nieuwjaar en een gezond 2015 .gr uit de Beemster.

• 01 Januari 2015 - 19:13

Marga En Henk:

Hallo allemaal,
    een heel voorspoedig en gezond 2015 gewenst.
    Een goede reis verder en Maarten en Pieter succes gewenst bij het vinden van een baan!
    Groetjes vanuit Purmerend.

• 01 Januari 2015 - 20:44

Gerrit & Tinie:

Een heel voorspoedig 2015 voor jullie allen .Verder een goeie reis en voor de jongens succes met het vinden van een job. We hopen dat we dat ook kunnen volgen.
    Triest in Alkmaar vier winkelpanden volledig in de as gelegd.
    Hier niets bijzonders .

Groetje,s T&G

• 02 Januari 2015 - 21:39

Jacqueline Beeuwkes:

Ziet er allemaal goed uit mensen, veel plezier met jullie verdere reis en de jongens veel succes!!!

• 05 Januari 2015 - 13:31

Mariska:

Hoi Aris en familie,
    een heel goed en gezond 2015 toegewenst!! Voor jullie begint het jaar in ieder geval goed :-)
    Het klinkt allemaal erg leuk wat jullie doen en zien; hier is de vakantie weer om en gaan we weer aan het gewone kantoorleven beginnen.
    Geniet ervan!!
    Groeten Mariska

• 15 Januari 2015 - 11:21

Arie Beets:

Hoi buurtjes,
    de afgelopen tijd heeft het hier ( in Kwadijk ) veel gewaaid, met van tijd tot tijd wat regen, soms een beetje meer,,, het is hier nu ook zomer,, 10 gr. en bewolking, maar alles staat nog overeind en de dagen beginnen weer te lengen,,geniet nog maar ff van het warme weer daar, misschien sneeuwt het wel als jullie terugkomen, maar dat is nog ver weg,,,.
    Fedor heeft t wel aardig naar z'n zin gehad tijdens z'n "studiereis"; doe de jongens de groetjes van hier en heffun overdaar,,, doei,,, oh ja,,, als je nog n hotel wil gaan runnen,,,'t is nu leeg,,,.